Java Akademi- Java Dil Kuralları ve Önerileri

        Merhaba Arkadaşlar, Ben Erkam Emre DURSUN. Bu dersleri hazırlama amacım, sizlere Java'nın temellerini ayrıntılı bir şekilde öğretmek, Java ile neler yapabileceğinizi göstermek, okul derslerinizi desteklemek ve Java ile istekleriniz ve amaçlarınız doğrultusunda ürünler ortaya çıkarabilmenizi sağlamaktır. Bu derslerin diğer yüzlerce Java dersinden farklı olabilmesinin sebebi, ister metinler üzerinden, ister video üzerinden, isterseniz evde, okulda veya otobüs gibi bir çok yerden ulaşabileceğiniz mobil uygulamalar ile istediğiniz yerden ulaşabileceğiniz dersleri takip ve tekrar edebilmeniz aynı zamanda pratiğe dökebilmenizdir. Umarım faydalı olur, Teşekkürler.


Java Dil Kuralları ve Önerileri

        Bugüne kadar birçok program geliştirilmiştir ve bu programlar geliştirirken diğer her işlerde olduğu gibi bazı gelenekselleşen yollar ve yöntemler geliştirilmiştir. Gelenekselleşen yöntemlerden biri de herkesin baktığı kodları rahat bir şekilde anlayabilmeleri için bazı yazım kuralları ortaya atılmıştır ve bu yazım kuralları programlamanın bir parçası olurken aynı zamanda herkesin aynı yöntemi kullanarak birbirlerinin kodlarını anlayabilmesi için bir yöntem olarak görülmektedir. Genelde bu yöntemler değişkenleri, fonksiyonları ve sınıfları tanımlarken kullanılır. 

Değişken Tanımlama Kuralları ve Önerileri

        Değişkenr tanımlanırken önce tipi sonra ismi yazılır.

        double x = 5;

        Genellikle programcılar değişken isimleri tanımlarken, küçük harfli olarak tanımlarlar ve eğer değişken iki kelimeden oluşuyorsa birleşik ve ikinci kelimenin ilk harfi büyük yazılır.

        double toplamPuan = 185;

        Değişken isimleri tanımlanırken içerisinde türkçe karakteler kullanılmaz, aynı zamanda değişken isimleri sayılarla başlayamamz. Bir diğer kural olarak ise değişken isimleri tanımlarken Java'da kullanılan public, float gibi özel isimler kullanılamaz. Değişken isimleri tanımlarken bu değişkenleri ifade ettiği anlama göre isimlendirmek onların ne olduğunu ve onların üzerinde işlem yaparken neyi ifade ettiğini anlayabilmemiz kolaylaşır.

        package degiskenler;
import java.io.IOException;
import java.util.Scanner;

public class Degiskenler {
public static void main(String[] args) throws IOException {
int yapilanTahmin;
int  hakSayisi = 5;
int tutulanSayi = (int)(Math.random()*100); //1-100 arası sayı üretir

System.out.println("Bilgisayarın tuttuğu sayıyı bulmaya çalışın. Toplam 5 hakkınız vardır.");
Scanner girilenSayi= new Scanner(System.in);
while(true){
yapilanTahmin=girilenSayi.nextInt();

if(yapilanTahmin == tutulanSayi) {
System.out.println("Tebrikler, doğru cevap!");
break;
}
else if(yapilanTahmin < tutulanSayi) {
hakSayisi--;
System.out.println("Yanlış cevap! Daha büyük bir sayı deneyiniz. Kalan tahmin hakkınız : " + hakSayisi);
System.out.println("Bir tahminde daha bulununuz.");
if(hakSayisi == 0){
System.out.println("Tüm haklarınız bitmiştir.");
break;
}
}
else if(yapilanTahmin > tutulanSayi) {
hakSayisi--;
System.out.println("Yanlış cevap! Daha küçük bir sayı giriniz. Kalan tahmin hakkınız : " + hakSayisi);
System.out.println("Bir tahminde daha bulununuz. ");
if(hakSayisi == 0){
System.out.println("Tüm haklarınız bitmiştir.");
break;
}
}
}
}
}

Sınıf Tanımlama Kuralları ve Önerileri


        Java'da sınıfları ve tanımladığımız paketleri işlevlerinin ne olduğuna göre anlamlı bir şekilde isimlendirmeliyiz. Java kodlarını not defteri ile Java kodlarını çalıştırma dersinde gördüğümüz gibi sınıf ismi ile ınıf ismini sakladığımız dosyanın ismi aynı olmalıdır. Yani içerisinde JavaKodları adlı bir sınıf olan kod dosyasının ismi JavaKodları.java şeklinde olmalıdır.

        Değişkenleri tanımlandırırken kullandığımız kurallar sınıfları tanımlarken de geçerlidir. Sınıflar gerçek hayattaki nesnelerin karşılığı olduğundan isimleri buna göre isimlendirilmelidir. Sınıf isimlerini ayarlarken ilk harfi büyük yazmalıyız ve eğer ki iki kelimeden oluşuyorsa ikinci kelimenin de baş harfi bitişik ve büyük harfle yazılmalıdır. Sınıf isimlendirme kurallarına göre cisimlerin alanlarını hesaplayan bir program hazırlayalım.

AnaSinif.Java  kodlari:



package alanhesaplamaları;
import java.util.Scanner;
import java.io.IOException;;

public class AnaSinif {
public static void main(String[] args) throws IOException {
int girilenNumara;
double birKenar;
double kareninAlani;
double birinciKenar;
double ikinciKenar;
double alan;
double yariCap;
while(true) {
System.out.println("Hangi cismin alanını hesaplamak istiyorsunuz?");
System.out.println("Kare'nin alanını hesaplamak için 1 yazınız.");
System.out.println("Dikdörtgen'in alanın hesaplamak için 2 yazınız.");
System.out.println("Dairenin alanını hesaplamak için 3 yazınız.");
Scanner giris = new Scanner(System.in);
girilenNumara = giris.nextInt();
if(girilenNumara == 1) {
 
System.out.println("Karenin bir kenar uzunluğunu girin : ");
 
Scanner kenar = new Scanner(System.in);
 
birKenar = kenar.nextDouble();
 
KareAlani KareninAlani= new KareAlani();
KareninAlani.birKenar=birKenar;
 
System.out.println("Karenin Alanı = " + KareninAlani.KareninAlani());
 
 
 
}
 
 
else if(girilenNumara == 2){
 
System.out.println("Dikdörtgenin birinci kenar uzunluğunu giriniz");
 
Scanner dikdortgenBirinciKenar = new Scanner(System.in);
birinciKenar = dikdortgenBirinciKenar.nextDouble();
 
System.out.println("Dikdörtgenin ikinci kenar uzunluğunu giriniz");
 
Scanner dikdortgenIkinciKenar = new Scanner(System.in);
ikinciKenar = dikdortgenIkinciKenar.nextDouble();
 
 
 
DikdortgenAlani DikdortgeninAlani = new DikdortgenAlani();
DikdortgeninAlani.birinciKenar = birinciKenar;
DikdortgeninAlani.ikinciKenar = ikinciKenar;
 
 
 
System.out.println("Dikdortgenin Alanı = " + DikdortgeninAlani.DikdortgeninAlani());
 
}
else if (girilenNumara == 3){
System.out.println("Dairenin yarıçapını giriniz");
 
Scanner daireYariCap = new Scanner(System.in);
yariCap = daireYariCap.nextDouble();
 
    DaireAlani DaireninAlani=new DaireAlani();
        DaireninAlani.yariCap=yariCap;

        System.out.println(DaireninAlani.DaireninAlani());
 
}
else{
 
System.out.println("Yanlış giriş yapıldı. Lütfen 1, 2 veya 3 giriniz.");
}
}
}

}


KareAlani.java kodları:

package alanhesaplamaları;

public class KareAlani {

public double birKenar;
public double KareninAlani() {
return birKenar*birKenar;
}
}


DikdortgenAlani.java kodları:

package alanhesaplamaları;

public class DikdortgenAlani {

public double birinciKenar;
public double ikinciKenar;
public double alan = birinciKenar*ikinciKenar;
public double DikdortgeninAlani() {
return ikinciKenar*birinciKenar;
}
}


DaireAlani.java kodları:

package alanhesaplamaları;

public class DaireAlani {
public double yariCap;
    
    public double DaireninAlani() {
   
   
        return  3.14 * yariCap* yariCap;
        
    }

}




        Dersi takip ettiğiniz için teşekkürler, dersleri video olarak görmek isterseniz, aşağıda bıraktığım Youtube linkinde bulabilir, ve aynı zamanda android telefonlar için Google Play Store'da Java Akademi uygulamasını bulabilirsiniz. İyi çalışmalar dilerim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar